Όπως εκτιμούν οι ειδικοί τουλάχιστον 3,5 εκατομμύρια οχήματα που είναι σε κυκλοφορία θα πρέπει να οδηγηθούν στην ανακύκλωση
Μπελάδες για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων αναμένεται να φέρει η εφαρμογή του μέτρου της υποχρεωτικής απόσυρσης παλαιών οχημάτων που δεν επιδέχονται επισκευής, μέτρο το οποίο εξετάζει σε ορισμένες χώρες η ΕΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε ακινησία για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε θα θεωρείται απόβλητο. Επιπλέον, οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για δύο συνεχή έτη ή έχουν αποτύχει στον τεχνικό έλεγχο χωρίς να έχουν επιδιορθωθεί οι διαπιστωμένες βλάβες, θα οδηγούνται υποχρεωτικά στην ανακύκλωση.
Η κατάσταση είναι ανησυχητική καθώς στην χώρας μας ο μέσος όρος του στόλου των οχημάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία είναι τα 17,3 έτη, έναντι των 12 ετών που είναι ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο μεταξύ περίπου 3.000.000 οχήματα δεν έχουν ακόμα προσέλθει στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) για τον προβλεπόμενο έλεγχο, γεγονός που υποδηλώνει την ανάγκη για άμεσες δράσεις.
Σύμφωνα με στοιχεία του ACEA, στην Ελλάδα κυκλοφορούν πάνω από 1,2 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα, εκ των οποίων ποσοστό άνω του 97% έχει ηλικία άνω των 10 ετών.
Όπως εκτιμούν οι ειδικοί, όταν οι παραπάνω παρεμβάσεις τεθούν σε ισχύ τουλάχιστον 3,5 εκατομμύρια οχήματα που είναι σε κυκλοφορία θα πρέπει να οδηγηθούν στην ανακύκλωση.