Ο Χριστός δεν ήταν εύκολος στόχος (Μέρος 1).
Ας εμβαθύνουμε περισσότερο στο τι πραγματικά εννοούσε ο Χριστός με αυτήν Τού τη διδασκαλία:
Στα πολιτιστικά πλαίσια της Ιουδαίας υπό ρωμαϊκή κατοχή, ένα χαστούκι με το ανάποδο χέρι ήταν ένας συνηθισμένος τρόπος των Ρωμαίων και των εβραϊκών ελίτ να επιβάλουν την κυριαρχία τους στους κατώτερους, συμπεριλαμβανομένων επίσης Εβραίων.
Ένα τέτοιο χαστούκι δεν ήταν απλά μια πράξη σωματικής βίας. Ήταν μια συμβολική χειρονομία που αποσκοπούσε στην υποβάθμιση και την ταπείνωση, τονίζοντας την κοινωνική ιεραρχία. Ήταν ένας τρόπος να βάλουν κάποιον “κατώτερο” “στη θέση του”.
Ο Ιησούς εδώ όμως αλλάζει το σενάριο και λέει, “Αν κάποιος σας δώσει αυτό το είδος χαστουκιού, γυρίστε και το άλλο μάγουλο”.
Εδώ λοιπόν είναι το έξυπνο κομμάτι:
Το να γυρίσουν το άλλο μάγουλο θα σήμαινε ότι αν ήθελαν να τους ξαναχαστουκίσουν, θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν μια ανοιχτή παλάμη, η οποία από πολιτιστικής άποψης ήταν ο τρόπος που θα χτυπούσαν κάποιον που θεωρούσαν ίσο τούς. Έτσι, χωρίς να πουν λέξη ή να ρίξουν γροθιά, υπερισχυσαν με διαφορετικό και πανέξυπνο τρόπο, υπονοώντας κοινώς “Φέρσου μου με σεβασμό. Δεν είμαι κατώτερος σου.”
Αυτή η διδασκαλία είναι τόσο εκπληκτική όσο και παρερμηνευμένη.
Πρόκειται για την ανάκτηση της δύναμης σε καταστάσεις που έχουν σχεδιαστεί για να σας κάνουν να νιώσετε ανίσχυροι.
Ο Ιησούς δεν δίδασκε την παθητικότητα.
Μας εξόπλισε με μια στρατηγική για να αντιμετωπίσουμε και να αφοπλίσουμε τις επιθέσεις στην αυτοεκτίμησή μας από άλλους που μπορεί να πιστεύουν ότι είναι ανώτεροί από εμάς με κάποιο τρόπο.
Η βάση της στρατηγικής του Ιησού εδράζεται στην αναγνώριση της θεϊκής μας αξίας.
Σύμφωνα με τις διδασκαλίες Τού, κάθε άνθρωπος φέρει μέσα του την εικόνα του Θεού, και συνεπώς, διαθέτει εγγενή αξία και αξιοπρέπεια. Αυτό σημαίνει ότι κανείς, ούτε καν ο πιο ισχυρός ή επιβλητικός, δεν έχει το δικαίωμα να μειώσει την αυτοεκτίμησή μας.
Απέναντι σε επιθέσεις στην αυτοεκτίμησή μας, ο Ιησούς δεν προτείνει παθητική υποταγή. Αντίθετα, καλεί σε μια έξυπνη και τολμηρή απάντηση, ενώ ταυτόχρονα δεν υποβαθμίζει την αξία της ευγένειας. Η αντιμετώπιση των επιθέσεων με σεβασμό και καλοσύνη, ακόμα και προς αυτούς που μας προσβάλλουν, αποτελεί ουσιαστική έκφραση της δύναμής μας.
Είναι μια έκκληση να είμαστε ευφυείς και να κρατήσουμε τη θέση μας με τον πιο ευγενικό και τολμηρό τρόπο που μπορούμε να βρούμε, διατηρώντας την επίγνωση της αξιας μάς και την ικανότητά μας να ανταποκρινόμαστε με σοφία, ενώ ταυτόχρονα την επιβάλουμε.
Τι γνώμη έχετε για αυτό; Ενημερώστε με στα σχόλια και μείνετε συντονισμένοι για το Μέρος 2!
Πηγή: What You Need