Ένα απλό emoji με χαμόγελο μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Μία νέα έρευνα αποκάλυψε πως όσα εστιατόρια βάζουν ένα smile emoji πάνω στην απόδειξη ή τον λογαριασμό του πελάτη, αυξάνουν τις πιθανότητες να λάβουν φιλοδώρημα, ή να πάρουν ακόμα μεγαλύτερο φιλοδώρημα από το κανονικό.
Όπως γράφει η NY Post, μελέτη που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα στο περιοδικό International Journal of Hospitality Management, βρήκε πως όταν ένα χαμογελαστό emoji συνοδεύει τον λογαριασμό, οι πελάτες τείνουν να συνεισφέρουν στα tips 11% περισσότερο.
«Διαπιστώνουμε ότι όταν τα emoji συμπεριλαμβάνονται με προτάσεις φιλοδωρήματος κατά τη συναλλαγή, οι πελάτες συμβάλλουν σε υψηλότερο ποσοστό από ό,τι όταν δεν περιλαμβάνονται emoji», αναφέρουν οι συγγραφείς.
Περισσότερα emoji, περισσότερα tips
Ακόμα, η χρήση των emoji φαίνεται πως συσχετιζόταν γραμμικά με την αναμενόμενη ικανοποίηση του πελάτη, αλλά και το ποσό του φιλοδωρήματος. Περισσότερα και πιο χαρούμενα emoji στον λογαριασμό προέβλεπαν μεγαλύτερα ποσοστιαία tips, ενώ λιγότερα emojis με πιο ουδέτερες εκφράσεις συνόδευαν tips που «έπεφταν» στα συνηθισμένα όρια.
Ειδικότερα, σε εστιατόρια πλήρους εξυπηρέτησης, τα ευχάριστα emoji αύξησαν το μέσο ποσοστό συνεισφοράς από 22,86% σε 25,38%, τη στιγμή που ακόμα και ένα tip 20% θεωρείται ενδεικτικό της ικανοποίησης του πελάτη στον κλάδο.
Η έρευνα περιλαμβάνει επίσης μία εξήγηση για το φαινόμενο, που σχετίζεται με τη νευροβιολογία του εγκεφάλου, και έχει να κάνει με το πώς οι άνθρωποι αντιδρούν ενστικτωδώς σε χαρούμενα ή συμπαθητικά πρόσωπα.